Kamis, 19 April 2018




© AFP

- Penyerang Everton Wayne Rooney telah memilih rakan sepasukannya Jordan Pickford untuk menjadi penjaga gawang terbaik England pada peringkat Piala Dunia 2018.

Pickford kelihatan sangat mengagumkan dengan Everton sejak digaet dari Sunderland awal musim ini. KIper yang berusia 24 tahun itu kemudian menjadi pilihan pertama Gareth Southgate dalam pasukan kebangsaan England yang mengalahkan Joe Hart.

"Dia (Pickford) adalah penjaga gol nombor satu di England, dia penjaga gawang terbaik di negara ini," kata Rooney kepada Sky Sports. "Saya fikir terdapat dua penjaga gol yang boleh bermain, Hart dan Pickford, dan malangnya Joe (Hart) tidak cukup bermain (di West Ham)," kata Rooney.

Rooney memuji prestasi Pickford dengan mengakui bahawa penjaga gol paling mahal di England (19659004) "Pickford mempunyai watak di dalam bilik persalinan dan beberapa kali musim ini dia mendapat kami mata dan membuat kami berdaya saing," katanya.

[19659004] Pada Piala Dunia 2018, England menyertai Kumpulan G dengan Belgium, Tunisia dan Panama. The Three Lions akan memulakan pengembaraan mereka di Rusia dengan menghadapi Tunisia pada 19 Jun di Volgograd Arena. (langit / pra)












0 komentar:

Posting Komentar

Yahoo

Pengunjung

IP

SPONSOR KAMI

Popular Posts

Blog Archive